Suxoa

Great Ocean Road
En av alla de fantastiska upplevelser jag haft här hittills är att jag förra fredagen gjorde The Great Ocean Road. Detta är en kuststräcka som är fylld med otroliga vyer, bland annat över The Twelve Apostles och Razorback, vilka är enorma klippformationer som slipats isär från land och varandra över tid. 
Under resans gång besökte vi flera utsiktsplatser längs vägen, vi vandrade en bit genom sval regnskog och vi träffade på vilda koalor som bodde i det naturreservat vi reste igenom. Eftersom jag valt bort resor inkluderande djurparker (av etiska skäl) blev jag så överväldigande glad över att ändå få chansen att träffa på koalor, och att få träffa dem som lever just så som de ska få göra - fria. 
 
 
 
Jag såg många fler vackra fåglar än bara dessa två, bland annat vilda Kakaduor, men de lyckades jag inte fånga på bild. 
 
Ett eukalyptusträd i den svala regnskogen, som i just den här arten är topp tre högsta trädarten i världen. 
Luften i denna regnskog kändes nästan overklig. När vi klev in i skogen kändes den fallande temperaturen av tydligt och luften blev klar och fuktrik. Utöver den doft som skogen i sig håller, som hade räckt i sig för en fantastisk upplevelse, omhuldades hela skogen också av doften av eukalyptus. Jag hade inte alls kunnat tro att träden spred den doften så tydligt, och det kändes just overkligt. Denna skogs luft och doft är verkligen något jag tar med mig, och borde kunna vara något av det mest lugnande och ångestdämpande som existerar. 
 
 
 
 
Efter regnskogen var nästa stora stopp The Twelve Apostles, som står som enorma pelare i havet efter att ha slipats isär ifrån större klippformationer av havets vågor. Dessa kommer rasa över tid, eftersom havet fortsätter att slipa dem, och några av dem har redan fallit ned i havet. 
 
 
Efter detta åkte vi till resans sista stopp, som jag verkligen tycker är det vackraste - The Razorback. Jag tappade helt andan. 
 
 
 
 
Vid Razorback fanns även en strand mellan de höga klippsidorna, där vågorna fick tag om mig. Detta är sekunden innan mina skor blir översvämmade; 
(null)
 
Som avslutning vill jag tillägga att jag inte redigerat bilderna överhuvudtaget. Det ger dem ytterligare lite krydda, visst? 
Jag skulle definitivt rekommendera alla som får chansen att åka och se detta, det var så vackert.